Személyi jövedelemadó befizetés részletekben

Ez írás több mint egy éve született (2016. január 09.), lehet, hogy egyes állítások a törvényi változások okán már nem érvényesek.

Kedvező változás, hogy 2016. január 1-jével módosultak a személyi jövedelemadó és az egészségügyi hozzájárulás pótlékmentes részletfizetési szabályai.

Korábban is lehetőség volt arra, hogy akinek legfeljebb 150 000 Ft pótlólagos szja befizetési kötelezettsége keletkezett, az a bevalláson nyilatkozatot tehetett és ezzel automatikusan jogosulttá vált arra, hogy adóját legfeljebb 6 havi részletben megfizesse, úgy hogy arra az adóhatóság késedelmi pótlékot nem számol fel.

Nézzük most a régi és az új szabályokat „egységes szerkezetben”.

KIK?

Továbbra is azok a magánszemélyek jogosultak, akik vállalkozási tevékenységet nem folytatnak és nem kötelezettek áfa fizetésére sem.

MIT?

A személyi jövedelemadó és az egészségügyi hozzájárulás rendezéséhez kérhető részletfizetés.

MENNYIT?

Idén már 200 000 Ft a maximális összeghatár.

HOGYAN?

A személyi jövedelemadó bevalláson kell megtenni a nyilatkozatot.  Az előírt határidő, megegyezik a bevallás benyújtására előírt határidővel (2016. május 20.). Aki tehát késve adja le személyi adó bevallását, az nem élhet a lehetőséggel.

MEDDIG?

Legfeljebb 6 havi részletfizetést lehet kérni, de természetesen a „futamidő” lehet ennél rövidebb is.  A részleteket az alábbi időpontokig kell befizetni:

• 2016. május 20. (Tehát az első részletet rögtön a bevallás benyújtásakor.)

• 2016. június 20.

• 2016. július 20.

• 2016. augusztus 20.

• 2016. szeptember 20.

• 2016. október 20.

Ha valaki a fenti határidőket nem tartja be, úgy a tartozás egy összegben esedékessé válik és az adóhivatal a május 20-ától kezdve késedelmi pótlékot is felszámít.